ALDARRIKAPENAK 

Lanbide-sailkapen berria 

Aldarrikatzen dugu 

Unibertsitate-graduko titulazioa izan arren, erizainek eta fisioterapeutek diskriminazioa jasaten jarraitzen dugu, titulazio-maila bera duten beste profesional batzuen aldean, osasun-zentroetan erabaki- eta kudeaketa-postuak lortzeko, bai eta ikerkuntzako lidergoa lortzeko ere. 

SATSEk azpitalderik gabeko A Taldearen aldarrikapena oinarritzeko arrazoi nagusia da EPOEk 76. artikuluan ezarri zuen lanbide-sailkapen berria ez dela koherentea eta ez duela errespetatzen Bolognako prozesuaren ondoren ezarritako unibertsitate-titulazioen egitura berria. Artikuluak A taldea A1 azpitaldean eta A2 azpitaldean banatzen du. Hori ez dator bat Graduarekin parekatutako unibertsitate-titulazioen egungo eskemarekin, baizik eta lizentziadunen eta diplomadunen unibertsitate-titulazioen arteko antzinako bereizketarekin.

Gaur egun, erizainak eta fisioterapeutak A2 lanbide-sailkapeneko taldean daude, eta horrek eragin negatiboa du haien garapen eta aurrerapen profesionalean. 

Administrazioak, bere interpretazioarekin, kolektibo baten genero-arrakala handitzen laguntzen du. Kolektibo hori, gehienbat emakumezkoa izan arren (ia % 90), unibertsitateko prestakuntza du, kaudimena duena eta sektoreko beste diziplina batzuekiko (Psikologia, Fisika, Kimika, Biologia eta abar) kredituetan parekatuta dagoena. Titulazio horiekin, gainera, Osasun Prestakuntza Espezializatua eskuratzeko aukera partekatzen dute, batez ere femeninoak diren lanbide horien ikusezintasuna betikotuz.

Milaka profesional, automatikoki eta egitateen bidetik, sailkapen-azpitalde bati atxikitzen zaizkio zuzenean, eta hori ez dagokie argi eta garbi 

Hala eta guztiz ere, eta 76. artikuluko hitzez hitzeko edukia kontuan hartu gabe, milaka profesional, automatikoki eta egitateen bidetik, sailkapen-azpitalde bati atxikitzen zaizkio, eta, egungo eginkizunen benetako erantzukizun-mailaren eta enplegu publikora iristeko bidearen arabera, ez dagokie.

Horri gehitu behar zaio Administrazioko lanpostu publikoen araubide juridikoaren arauketa eskasa eta eskasa; izan ere, nahiz eta kasu guztietan lanpostuaren deialdiak berak zehaztu beharko lituzkeen profesional interesdunek bete behar dituzten baldintzak (prestakuntzakoak edo sailkapen-azpitalde edo -talde bateko kide izatekoak).

Hala ere, errealitatea da, tradizionalki, goi-mailako lanpostuak lizentziadun ohiei erreserbatuta edo esleituta daudela, eta horrek, praktikan, historikoki diplomatuak izan diren gainerako unibertsitate-graduatuei sartzea eragozten diela. 

Proposatzen dugu 

A1 eta A2 azpitaldeak ezabatzea, eta A talde bakarra sortzea, azpitalderik gabe, diskriminaziorik gabe 

A2 azpitaldean sartuta jarraitzeak diskriminazio argia dakar erizainentzat eta fisioterapeutentzat, honako alderdi hauetan: goi-mailako kudeaketarekin/zuzendaritzarekin zerikusia duten lanpostuetarako sarbidea, erabakiak hartzea, lidergoa, ikerketa-/irakaskuntza-taldeak, osasun-zentroetako gerentzia-postuak, gure sektoreko berariazko trebakuntzetarako sarbidea (adibidez, Segurtasun Nuklearreko Kontseiluaren erradiazio ionizatzaileen aurkako babeseko aditua, eta ez soilik operadorearen diploma lortu ahal izatea, horrek parekatu egiten gaitu lanbide-heziketako teknikariekin), eta abar. 

Horrek guztiak garapen eta duintasun profesionalaren aurkako eraso zuzena erakusten du, zalantzarik gabe, Erizaintzak eta Fisioterapiak merezi dutena, eta Administrazioaren erantzun positiboa behar duena. Sindikatu gisa, gure betebeharra da hori lehenbailehen gertatzea.

Horregatik guztiagatik, SATSEn EPOEren 76. artikulua aldatzearen aldeko apustua egiten dugu, A1 eta A2 azpitaldeak kenduz eta A talde bakarra sortuz, azpitalderik gabe. Gure ustez, proposamen hori unibertsitateko beste lanbide batzuekiko integratzailea da (gainerako diplomatura zaharren punta-puntakoa izan daiteke), eta erizain eta fisioterapeuta guztiei ematen die balioa, graduatuen eta baliokideen parekotzat hartuta. 

Ekintzak

2022an jarduera-estrategia orokor bat hasi genuen, Gobernuari eskatzeko amaitu dezala erizainek eta fisioterapeutek beste osasun-profesional batzuekiko jasaten duten "diskriminazio bidegabea", eta aukera eman dezala A Taldean sailkatzeko, azpitalderik gabe.

Presioa
Administrazio publikoekiko negoziazio-mahai eta -organoetara eraman dugu A Talde bakarra lortzeko eskaera, azpitalderik gabe. Eskaera hori Osasun Ministerioari, Osasun Sailei eta alderdi politikoei ere helarazi diegu, beharrezko arau-aldaketa posible egin dezaten.

Jardunaldiak
Jardunaldiak egin ditugu komunitateetan, eta bertan, erizainek eta fisioterapeutek ezin dute A taldeko kide izan, graduko unibertsitate-tituludunak direnean, gure osasun-sisteman lan egiten duten beste profesional batzuek bezala, sailkapen hori baitute. Gaur egun, erizainak eta fisioterapeutak A2 taldean gaude.

Jardunaldietan parte hartu duten adituak eta profesionalak bat etorri dira Gobernuak Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren (EPOE) 76. artikulua aldatu behar duela, A Taldeko A1 eta A2 azpitaldeetan indarrean dagoen banaketa ezabatzeko, eta erizainak eta fisioterapeutak A Taldekoak izan behar dutela, azpitalderik gabe.

Zentroetan

Kartelak banatu ditugu, eta gure lankideek osasun-zentroetan eta egoitzetan jakinarazi diete interesa duten profesionalei aurrerapauso bat eman behar dutela eta gure prestakuntzarekin, kualifikazioarekin eta gaitasunekin bat datorren lanbide-sailkapena lortu behar dutela.

Azkenaldian egiten ari garen mobilizazioek eta kontzentrazioek erizainak eta fisioterapeutak A taldekoak izatea eskatu dute, azpitalderik gabe, eta horrela egoera bidegabe eta anakroniko batekin amaitzea.


Salaketa EBn

Europako Parlamentuko Eskaera Batzordean agerraldia egin dugu, Espainiako legediak gure lanbideekiko desberdintasun- eta diskriminazio-irizpideei eusteko, irizpide horiek batez ere femeninoak baitira, eta horrek lan-arloko genero-arrakala areagotzen du, eta, ondorio praktikoetarako, gure aurrerapena eta garapen profesionala eragozten ditu. Ezinezkoa zaigu, adibidez, erantzukizun eta erabaki maila handiko deialdietarako.

Título

Título
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.